Vanliga frågor

Här hittar du svaren på vanliga förekommande frågor

Det handlar om vad man personligen gillar eftersom både pulver och flytande tvättmedel ger ett mycket bra tvättresultat och kan användas för både hand- och maskintvätt. Flytande tvättmedel löser sig snabbt och är särskilt användbara för handtvätt och korta tvättprogram.

Pulver är i allmänhet lättare att dosera och mindre kladdiga. Flytande tvättmedel innehåller inte blekmedel, vilket många pulvertvättmedel gör. Ett flytande tvättmedel är lättare att skölja ur och lämnar färre partiklar efter sig i tygerna, dessutom ger det inte upphov till avlagringar i tvättmaskinstrumman på samma sätt som ett pulver.

Washclean Kulörtvättmedel
Washclean kulör pulvertvättmedel är speciellt framtaget utan blekmedel för att skonsamt rengöra dina kläder. Bevarar färgerna och är effektivt mot fläckar. Ger tvätten en fräsch och frisk doft.

Washclean Allergitvättmedel
Washclean allergitvättmedel passar dig som har känslig hud, allergi eller dig som bara vill välja bort parfymen men fortfarande vill ha ett effektivt tvättmedel som ger ett strålande resultat!

Washclean Flytande tvättmedel
Washclean flytande tvättmedel är speciellt anpassat för att hjälpa till att bevara plaggets färger och få det att se fräschare ut längre. Flytande tvättmedel passar också utmärkt att förbehandla svåra fläckar med, eller att använda vid handtvätt eftersom det snabbt löses upp i vatten – även vid lägre temperaturer. Självklart finns våra flytande tvättmedel också som sensitive.

Washclean Sporttvättmedel
Washclean sporttvättmedel tvättar rent och tar bort stark lukt redan vid 30 grader.
Sporttvättmedlet är mycket effektivt till funktions- och träningskläder!

Washclean Vittvättmedel
Washclean vittvättmedel pulvertvättmedel är speciellt anpassat för att hjälpa till att behålla kläderna vita och ljusa även efter många tvättar. Tvättmedlet är också mycket effektivt för hårt smutsad tvätt och fläckborttagning på grund av att det innehåller ett skonsamt blekmedel.

När du ska avsluta ditt köp i kassan anger du din rabattkod i fältet som dyker upp när du klickar på “Har du en rabattkod?”. Om erbjudandet är aktivt dras rabatten automatiskt i kassan när villkoren för erbjudandet är uppfyllt.

Rabatter utan rabattkod visas automatiskt i kassan.

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Ja det kan du, besök Klarna och logga in på ditt konto så hittar du all information.

DHL Service Point
Leverans sker till närmste tillgängliga DHL serviceombud baserat på kundens postnummer. Max ett (1) kolli med en maxvikt på 20 kg. Kund får en sms-avisering till angivet mobilnummer vid beställning om vart och när försändelsen kan hämtas. Paketet ligger hos ombudet i 7 dagar innan det går i retur. Vid upphämtning ska giltig ID-handling kunna uppvisas, vid bud behöver både budets och beställarens ID-handling uppvisas. I de fall där leverans till serviceombud inte är möjlig förbehåller sig Tvättgiganten att ändra till hemleverans, detta är helt kostnadsfritt.

DHL Hemleverans
Leverans med DHL vardagar 7:00-17:00 till adressen som angavs vid beställning. Observera att leverans sker oavsett om du som kund är hemma eller ej.

Alla köp över 800 kr levereras fraktfritt, annars tillkommer 79 kr för leverans till ombud och 129 kr för hemleverans.

Om du inte längre vill ha nyhetsbrev från oss kan du enkelt avsluta det via länken längst ner i nyhetsbrevet.

Vi lämnar 15 dagars full returrätt på alla produkter förutom pappersprodukter. Kontakta vår kundservice om du har frågor eller vill returnera någon produkt.

När vi tagit emot din order packas varorna på vårt lager och som regel kan vi leverera inom 3 arbetsdagar. I vissa fall kontaktar transportören dig och bestämmer tid för leveransen.

Vi samarbetar med Klarna som erbjuder faktura, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning samt Swish.

Tyvärr har vi inga direktbyten. För att byta en vara gör du en retur av din vara och lägger sedan en ny beställning på den nya varan.

Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du som konsument 14 dagars ångerrrätt från den dag du tar emot varorna.

Kontakta vår kundservice innan du returnerar en vara. Ange ordernummer, artikelnummer och anledning till retur när du fyller i formuläret. Observera att anmälan om reklamation av skadad eller felaktig vara måste ske inom 3 dagar.

För mer information om ångerrätt, läs våra köpvillkor.

Har du valt att betala dina varor med faktura eller delbetalning kommer fakturan att skickas ut via e-post i samband med att din beställning skickas. Har du inte mottagit din faktura ber vi dig att kontrollera din skräppost, annars kontakta vår kundservice.

Absolut, fyll i dina företagsuppgifter i kassan så ser du vilken övrig information Klarna behöver.

Genom vårt samarbete med DHL så kan vi leverera i hela Sverige. Det spelar ingen roll om du bor i en storstad eller på landsbygden, lägenhet eller villa. Du kan alltid beställa av oss och få dina varor levererade hem till dörren.

Logga in på ditt konto så ser du alla dina tidigare beställningar.

Klicka på Mitt konto och klicka på Glömt lösenord? Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så mejlar vi instruktioner om hur du återställer ditt lösenord.

Detta är för närvarande tyvärr inte möjligt att göra i butken men kontakta oss via telefon eller e-post så hjälper vi dig gärna!

Anmäl detta så snart som möjligt till vår kundservice efter att du mottagit din vara. Ser du skadan redan vid mottagandet av leveransen, meddela chauffören direkt.

När du anmäler detta till oss, skicka gärna med bilder på den skadade varan så hjälper vi dig att ersätta varan så snart som möjligt.

Har du några frågor?

Hör av dig, vi hjälper dig!

Kontakta oss →